پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226653
آيا نسل بعدي داعش در راه است؟
تاریخ انتشار : 1395/07/24 08:12:19
نمایش : 982
نسل جديد فرزندان اروپايي‌هاي ملحق شده به داعش همچنان در حال افزايش‌اند؛ چرا که شمار عروس‌هاي جهادي همچنان روبه افزايش است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، روزنامه اينديپندنت نوشت آژانس اجراي قانون اروپا (يوروپل) در گزارش ساليانه خود به اتحاديه اروپا در خصوص تروريسم اعلام کرده است دست‌کم 50 کودک انگليسي در مناطق تحت تصرف داعش زندگي مي‌کنند و 31 هزار زن که به اين گروه تروريستي پيوسته‌اند، باردار هستند.
 
اين گزارش همچنين هشدار داده است که نسل جديد عناصر داعش خطرناک‌تر و بسيار نگران‌کننده است. طبق گزارش يوروپل، نسل جديد که از فرزندان اروپايي‌هاي ملحق شده به داعش هستند، همچنان در حال افزايش‌اند؛ چرا که شمار "عروس‌هاي جهادي" همچنان روبه افزايش است.
 
آيا نسل بعدي داعش در راه است؟
 
فرزندان تروريست‌هاي خارجي در آينده تهديدي امنيتي براي کشورهاي اتحاديه اروپا به حساب مي‌آيند. تروريست‌هايي که از عراق و سوريه باز مي‌گردند، سبب ادامه تهديد تروريستي اتحاديه اروپا از طريق فعاليت‌هاي بازپروري، جمع‌آوري پول، جذب و انتشار تفکر افراط‌گرايي خواهند شد؛ همچنان که الگو و نمونه‌اي براي افراط گرايان احتمالي ديگر خواهند بود.
 
در گزارش يوروپل آمده است 5000 شهروند اروپايي براي پيوستن به گروه تروريستي داعش به عراق و سوريه سفر کرده‌اند؛ همچنان که 40 درصد از هلندي‌هايي که به مناطق تحت تصرف داعش مي‌روند، زن هستند و قدرت کمتري براي فرار دارند. داعش همچنين اقدام به ازدواج با دختران مي‌کند تا در صورت فوت همسرانشان، قادر به ادامه فرزند‌آوري باشند.
 
در گزارش يوروپل آمده است که داعش به اين زنان اجازه مبارزه نمي‌دهد و وظيفه اصلي آنها آموزش و تربيت کودکانشان متناسب با ايدئولوژي اين گروه تروريستي است.
 
 يک گزارش که از سوي مرکز مبارزه با تروريسم منتشر شد نشان داد 89 درصد از کودکان سربازي که براي داعش مبارزه مي‌کردند، در سال 2015 کشته شده‌اند.
 
آيا نسل بعدي داعش در راه است؟
 
اما به راستي فرآيند استخدام در داعش چيست
 
يک زن اردني که در راه پيوستن به گروه تروريستي تکفيري داعش از تصميم خود منصرف شد، از فرآيند 14 ماهه استخدام در اين گروه تروريستي پرده برداشت. به گفته وي، عناصر داعش وي را به همراه ده‌ها زن ديگر در اردوگاه مخفي اين گروه تروريستي در ترکيه اسکان داده بودند.
 
اين زن گفت: به همراه 50 زن ديگر در اردوگاه مخفي گروه تروريستي داعش در ترکيه به سر مي‌بردم. در اين اردوگاه، يک صفحه تلويزيون بزرگ قرار داشت که به طور مداوم تصاوير و فيلم‌هاي گردن زني و اعدام نشان مي‌داد. به سختي توانستم از دست سه نفر از مراقبان داعش فرار کنم و با هواپيما به اردن بازگردم.
 
آيا نسل بعدي داعش در راه است؟
 
آگهي استخدام داعش
 
تروريست‌هاي داعش که در سال‌هاي اخير صدها تن از اساتيد دانشگاه و مهندسان عراقي و سوري حاضر در اراضي اين کشور که داراي تخصص‌هاي مختلف از پزشکي تا مکانيک بودند را اعدام کردند، حالا به دليل نبود نيروهاي متخصص در اين مناطق، آگهي استخدام براي جذب افراد متخصص در رشته‌هاي مکانيک، معدن و… داده‌اند.
 
مخلص بودن براي داعش و ايمان داشتن به اين گروه، شرط اصلي کسب اين شغل‌ها اعلام شده است!!!
 
به نوشته روزنامه تايمز انگليس، داعش اعلام کرده است که حقوق ۲۲۵ هزار دلار در سال را براي اين شغل‌ها مي‌پردازد. داعش تلاش مي‌کند با اين استخدام‌ها، فرار گسترده مهندسان متخصص از مناطق تحت سيطره‌اش و شکست‌هاي پي‌درپي در جبهه نظامي را جبران کند.
 
انتشار اين آگهي استخدام، با واکنش‌هاي طنزآميزي در ميان کابران شبکه‌هاي اجتماعي روبه‌رو شده است. يکي از کاربران نوشت: آيا داعش براي شمارش جنازه کشته‌شدگان نيازمند حسابدار نيست؟ فرد ديگري هم نوشت: رزومه را به چه زباني ارسال کنيم؟ عربي، انگليسي يا داعشي؟
 
آيا نسل بعدي داعش در راه است؟
 
تحقيقات به عمل آمده از بازداشت‌شدگان داعش در مناطق مختلف جهان نشان مي‌دهد که اين افراد از طريق شبکه‌هاي عنکبوتي که کار آنها ارتباط گيري از طريق اينترنت است به استخدام گروه تروريستي داعش در آمده‌اند. با اين حال وسايل ارتباطي که داعش از آن ها براي دعوت و تبليغ استفاده مي‌کند بسيار متنوع بوده است. هرچند که اين گروه بيشتر بر رسانه‌هاي تصويري و شنيداري و اينترنت براي نشر پيام‌ها و فرهنگ  غلط خود به مخاطبان تکيه داشته است، اما نحوه دعوت مستقيم و ميداني، از طريق به کارگيري مبلغان و افراد به اصطلاح صالح در ميان خودشان و رهبران مي‌باشد که در بين جوانان و گروه‌هاي مختلف در سراسر جهان منتشر شده‌اند، به طوري که اين افراد در مساجد حضور داشته و به اقدامات ديني و به اصطلاح فرهنگي مي‌پردازند و با افراد مورد نظر به صورت مستقيم ارتباط برقرار کرده و با برگزاري جلسات ديني و تفريحي سعي مي‌کنند جوانان را جذب داعش کنند.
 
آيا نسل بعدي داعش در راه است؟
 
مراحل عضويابي
 
اما عضوگيري داعش شامل مراحل قابل تاملي است که اگر مجاري آن بسته شود ديگر شاهد پيوستن افراد جديد به اين تروريست‌ها نخواهيم بود.
 
تشخيص هدف: از طريق اينترنت، تلفن، وسايل فني، کارمندان، نيروهاي امنيتي و مبلغيني که اکثر آنها با نيروهاي امنيتي داعش همکاري دارند.
 
جمع آوري اطلاعات در مورد هدف: شامل نفوذ در مسائل شخصي افراد و کسب اطلاعات از آنان از طريق شبکه‌هاي اجتماعي، تلفن، بستگان و آشنايان و....
 
نفوذ از طريق واسطه‌ها (نزديکان و بستگان شخص هدف، اينترنت، تلفن و...) براي برقراري ارتباط اوليه با هدف.
 
گفت‌وگو پس از برقراري ارتباطات اوليه و امن، از طريق مشارکت در مباحث اجتماعي که فرد مورد هدف از آنها رنج مي‌برد و همچنين از طريق استفاده از روش‌هاي روان شناسي و بررسي محيط و شرايط وي‍ژه آن.
 
آيا نسل بعدي داعش در راه است؟
 
ارائه راه‌حل و کمک‌هاي اوليه، که اگر مشکلي وجود نداشته باشد از طريق ايجاد انگيزه‌هايي مانند تشويق، انتقام‌خواهي، خون‌خواهي و جهاد صورت مي‌گيرد.
 
استمرار ارتباط با شخص مورد هدف براي آشنايي بيشتر و تاييد اطلاعات اوليه پيرامون وي، که معمولا از طريق نفوذ افراد غيرواقعي و با عنوان‌هاي مشخصي صورت مي‌گيرد.
 
در صورت عدم اطمينان از امکان پذيرش داوطلبانه از سوي هدف از تهديد و باج‌خواهي (استخدام اجباري) استفاده مي‌شود.
 
مداومت بر فرهنگ‌سازي و بسيج همه امکانات براي کسب اطمينان در مورد موفقيت روند بومي‌سازي فکري فرد مورد هدف.
 
مشارکت دادن فرد در سطوح اوليه مبارزه و آموزش و آزمايش ميزان توانايي‌ها از طريق انجام عمليات انتحاري براي سنجش ميزان توانايي فرد يا شرکت وي به صورت مستقيم در جنگ.
 
معين کردن وظايف فرد براساس شرايط و پرونده فرد ( در حالتي که هنوز وظيفه براي او مشخص نشده است)
 
انتقال به مرحله اشتغال فرد و استفاده از وي که سه مرحله دارد: تشخيص، ارتباط و عضويابي، توزيع وظايف.
 
آيا نسل بعدي داعش در راه است؟
 
بنابراين مي‌توان گفت که داعش سعي دارد خود را به عنوان يک سازمان محبوب در بين جوانان نشان دهد تا بتواند از اين طريق بين افرادي که داراي اطلاعات ديني ضعيفي بوده و يا اعتقاد کمتري به دين دارند، عضو‌يابي کند. داعشي که نفس‌هاي آخر خود در عراق و سوريه را مي‌کشد و تنها به لطف تنفس مصنوعي و مالي مثلث آمريکا، اسرائيل و مرتجعين منطقه نفس مي‌کشد.
 
 
گزارش از حميدرضا قرباني
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html